“L’Observatori de transicions i trajectòries educatives” és un projecte que va arrencar al 2022 amb l’objectiu d’oferir un acompanyament, al llarg de dos cursos escolars, a l’alumnat que iniciava els seus estudis post obligatoris realitzant un cicle formatiu de grau mitjà. Així doncs, la experiència amb la promoció d’alumnat 2022-2024 va concloure amb el fi de curs d’enguany.
Ahir, 5 de setembre, es va celebrar la fi de la primera experiència pilot del projecte “L’Observatori de transicions i trajectòries educatives” a la qual van assistir al voltant d’una setantena de persones entre alumnat, famílies i institucions.
L’objecte d’aquest acte era fer un agraïment i reconeixement a tot l’alumnat participant i a les seves famílies. Per aquest motiu es va comptar amb la presència i participació de l’alcalde de Barberà del Vallès, el Sr. Xavier Garcés Trillo, el primer tinent d’alcaldia, el Sr. Daniel González Cabrera, i el segon tinent d’alcaldia, el Sr. Pere Pubill i Linares. A més, també va participar la directora de la Plataforma Zero Abandonament de la Fundació Bofill, Rosalina Alcalde Campos, mitjançant la qual es va realitzar una crida als ajuntaments i fundacions que formen part de la plataforma per donar a conèixer aquest projecte com a mesura per lluitar contra l’abandonament educatiu prematur. Finalment, van assistir 12 ajuntaments a l’acte, amb participació tant tècnica com política i les Fundacions Ferrer i Guardia i la Fundació Girona.
Per últim, també es va comptar amb la intervenció de la coordinadora de l’àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona, la Sra. Marcel·lina Bosch Costa.
Un cop finalitzat els diferents parlaments, es va procedir a presentar els resultats obtinguts al llarg d’aquest dos anys i, tot seguit, es va donar la paraula a tres alumnes i altres tres famílies perquè expliquessin què ha significat i com els hi ha donat suport aquest projecte. Per concloure, l’alcalde va finalitzar l’acte amb la següent reflexió: “Més enllà dels resultats quantitatius, que són importants per mesurar l’impacte, cal donar-li més rellevància als resultats qualitatius obtinguts mitjançant aquest projecte, que durant dos anys ha acompanyat a 117 joves i les seves famílies de Barberà del Vallès.”
"L'Observatori de transicions i trajectòries educatives" es porta a terme des de la Fundació Barberà Promoció amb el suport de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Pla Educatiu d'Entorn i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a través del Programa integral de Barris per a la millora de rendes.
- Inicia la sessió per fer comentaris