A la Fundació Barberà Promoció s’ha realitzat un projecte integrat en el qual han participat conjuntament l’alumnat del PFI Auxiliar de vivers i jardins, del Programa MARMI (Mesura Activa d’Inserció) i del curs d’Anglès Atenció al públic. Aquest projecte té com a eix central el tema de 'Les plantes per cuinar i curar', dins del qual s’ha fet especial dedicació a la Farigola. L’objectiu del projecte és empoderar a tot l’alumnat participant per tal d’activar‐se en la formació i cerca de feina.

Des d’inicis d’abril, aquest projecte integrat de 'Les plantes per cuinar i curar' s’emmarca dins del projecte 'Break down or break out' del programa Erasmus +, a causa de la col∙laboració de Barberà Promoció amb la Cambra de Comerç de Sabadell. El projecte 'Break down or Break out' té com a objectiu potenciar noves estratègies d’aprenentatge que siguin d’utilitat per donar poder a les persones en situació d’atur a partir de l’acció en comunitat, i per tal d’activar‐se en la formació i cerca de feina. El projecte es realitza a diversos països europeus i la metodologia que es faci a cada país serà compartida i intercanviada. Barberà del Vallès és un dels municipis dels països europeus participants en aquest programa.

 

Procés

El projecte integrat transició atur treball 'Les Plantes per cuinar i curar' va iniciar‐se el mes de març de 2015, com experiència pilot i com un projecte integrat per afavorir la transició  atur treball de les persones participants en les diferents accions que es realitzen a Barberà Promoció. Des de l’1 de març, cada grup d’alumnes va anar treballant el tema pel seu compte, sabent que hi hauria un dia que s’iniciaria el treball conjunt. Aquest primer dia d’interrelació, entre els diferents grups participants, va ser el 20 de març, dia que va finalitzar el COB adreçat a l’alumnat de 3r d’ESO de  l’Institut La Romànica i on també van participar un grup de persones pertanyents al programa MARMI, com un grup més adherit al tast d’ocupacions del COB. A més, l’alumnat del PFI Auxiliar de vivers i jardins van fer de monitors d’un dels tallers del COB, el d’Agrària.

Al finalitzar el COB, després de l’acte de cloenda de l’Alcaldessa, es va fer una trobada a la recepció de la Torre d’en Gorgs amb l’alumnat participant en el projecte integrat i es van penjar en el plafó de l'entrada de les instal·lacions el rètol amb el nom del projecte i la foto d’un jove monitor del PFI i d’una persona del programa MARMI en el taller COB on es tastava l’especialitat d’Agrària.

 

El dia que els tres grups van treballar junts va ser el 23 d'abril, dia de Sant Jordi, quan tots els grups participants van reunir-se a la placa de la vila per exposar el treball que havien fet cadascun d'ells, al llarg de les ultimes setmanes, sobre la Farigola.

Aquest treball també queda reflectit en un díptic informatiu sobre dita planta que es va repartir lliurement a qualsevol persona de la placa de la vila que s' apropes per saber més sobre el projecte.

També, com a celebració en el dia de Sant Jordi, es va planificar una activitat que va afavorir la cohesió de tots els grups participants i de les persones que estaven a la plaça de la vila de Barberà del Vallès: per grups es va fer una explicació i posada en comú del treball realitzat i després es va fer el trasplantament de brots de farigola a testos que després cadascú s’emportà a casa seva. En aquesta activitat, l’alumnat del PFI Auxiliar de jardins i vivers va fer d’amfitrió i van donar les pautes per fer el trasplantament de la millor manera possible, juntament amb les indicacions de com tenir cura la planta que es recullen en el díptic, junt amb la recepta de la sopa de farigola (també traduïda a l’anglès) i dues receptes per cuidar‐se.

Per deixar constància de l’experiència que totes les persones van compartir, es van fotografiar tots els grups participants mostrant la farigola trasplantada.

Un cop acabada l’activitat de la Farigola, l’alumnat del PFI Auxiliar de vivers i jardins, va realitzar una activitat de guarniment de roses per regalar a les seves mares, a l’Alcaldessa, i a la Regidora d’Educació i a la Regidora de Cultura que van visitar la parada de la plaça de la vila per observar com l’alumnat feia l’activitat, així com per conèixer l’activitat que s’havia fet al llarg del matí del projecte integrat transició atur treball 'Les plantes per cuinar i curar'.

Categories