L’Ajuntament de Barberà del Vallès, mitjançant la Fundació Barberà Promoció, ha contractat 10 persones perquè acompanyin i vetllin pels nens i les nenes amb necessitats educatives especials, a les hores del menjador escolar.
Amb aquesta acció, el consistori vol donar resposta a les demandes d’associacions de mares i pares d’alumnes (AMPES) i a les associacions de famílies d’alumnes (AFES) del municipi, perquè aquests infants comptin amb el suport de professionals experts i perquè, d’aquesta manera, puguin desenvolupar de manera normalitzada les seves activitats al dia a dia de l’escola.
L’Ajuntament, mitjançant la Fundació Barberà Promoció, va iniciar el procés de selecció per contractar “auxiliars de monitoratge per a l’atenció a la diversitat” el novembre de 2019. Les 10 persones contractades treballen en CEIPS públics de la ciutat. Aquestes contractacions s’emmarquen en els plans d’ocupació amb finançament de l’Ajuntament Barberà Vallès 2019-2020.
Els professionals acompanyen els infants amb aquestes necessitats durant les hores del menjador; en les activitats i moments de joc previs i posteriors; els ajuden en les relacions amb els seus companys i companyes; i en l’aprenentatge d’hàbits d’higiene i alimentaris. Tot aquest suport està encaminat a potenciar l’autonomia d’aquests infants.
El consistori barberenc és molt conscient de la importància d’una escola inclusiva, en la qual tots els nens i les nenes puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats. Per això, l’ajuntament i les entitats públiques i privades que atenen infants amb necessitats educatives especials treballen des de fa anys de manera conjunta i coordinada, perquè la diversitat sigui la insígnia de les escoles del municipi.
Des de l’àrea d’Educació de l’ajuntament, conjuntament amb Fundació Barberà Promoció, es va encetar, fa 3 anys, un projecte que contemplava, entre d’altres accions, una formació en monitors de lleure infantil i juvenil. Aquesta formació incloïa l’especialització en “vetlladors i vetlladores”, per atendre els nens i les nenes amb necessitats educatives especials.
- Inicia la sessió per fer comentaris