Les escoles municipals Marta Mata, Pablo Picasso i del Bosc prenen part d’aquest projecte adreçat a nois i noies de 5è i 6è de primària

 

Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) pretén educar l’alumnat en la creació i gestió d’una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració local i altres agents socials del municipi. L’objectiu d’aquest programa és fomentar l’esperit emprenedor entre el jovent, treballar amb xarxa amb el seu entorn local i reforçar valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i la inclusió social.

La Fundació Barberà Promoció ajuda les escoles a implementar aquest projecte, oferint suport tècnic, tallers i altres recursos. El programa consta de 8 fases, a través de les quals es crea una cooperativa, es registra a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa de Barberà del Vallès i es fabriquen diversos productes que, prèviament s’han ideat. Al llarg de totes aquestes etapes, l’alumnat experimenta la gestió democràtica i participativa d’aquest model d’empresa.

La Diputació de Barcelona (DIBA) impulsa aquest projecte que es desenvolupa al llarg de tot el curs escolar i finalitza amb la participació de cada cooperativa al Mercat Setmanal de la ciutat. Allà, es vendran aquells productes fabricats al llarg de l’any.

Les escoles municipals que vulguin participar d’aquest projecte poden fer-ho contactant amb el servei d’Emprenedoria de la Fundació Barberà Promoció, al següent correu electrònic: emprenedoria@barberapromocio.cat

Categories