El passat 16 de novembre, la Fundació Ferrer i Guàrdia va organitzar la jornada "Repensar les trajectòries educatives: respostes des de les iniciatives del territori".
La inclusió i validació de totes les trajectòries educatives és fonamental per reconèixer la riquesa i la diversitat d’experiències de les persones. Les interrupcions en els estudis, ja sigui per treballar, cuidar a familiars, fer voluntariat, viatjar o altres causes, formen part del procés d’aprenentatge. Reconèixer i valorar aquests itineraris reforça la igualtat d’oportunitats i construeixen ponts cap a un futur educatiu més inclusiu i comprensiu.
La jornada “Repensar les trajectòries educatives: respostes des de les iniciatives del territori” va tenir, com a finalitat, la mirada en els itineraris educatius que van més enllà del Batxillerat i la Formació Professional, proposant així la seva flexibilització i desestigmatitzar aquelles trajectòries no lineals o discontínues.
Barberà del Vallès va estar present a la jornada, participant en la part "Taula d'experiències: iniciatives del territori". Personal municipal de l'Ajuntament va explicar l'experiència de l'Ajuntament de Barberà del Vallès amb la creació de la Comissió per a l’Èxit Educatiu, detallant el model de treball en xarxa per assolir l'èxit educatiu: "són projectes dissenyats per tota la comunitat educativa, i intentem que siguin avaluats de manera contínua". A l'acte, també va assistir el tinent d'Alcaldia de Presidència, Drets Socials, Seguretat i Organització, Daniel González Cabrera.
- Inicia la sessió per fer comentaris