El valor de la Formació Professional per a l’Ocupació
El passat dia 13 de desembre es va celebrar l’Acte de Cloenda de la Formació Professional per a l’Ocupació, dels programes formatius subvencionats pel 2021 – 2022.
L’acte es va dur a terme a la Torre d’en Gorgs i va comptar amb la presència de Xavier Garcés Trillo, alcalde de Barberà del Vallès, Mònica Sempere Creus, Tinenta d’Alcaldia de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Barberà del Vallès i Daniel Gonzalez Cabrera), Tinent d’Alcaldia de Drets Civils i Ciutadania de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
També vam comptar amb la presència d’empreses acollidores de pràctiques, tals com: Xtra-Sourcing, Sucitesa (Associació d’Indústria Química de Catalunya-AIQC), Roche Diagnostics, Sophos, Centre de Medicina Correctiva; així com altres entitats col·laboradores com SABEMSA, Levelinstruckta i Institut La Romànica, Cal destacar la presència de l’equip docent, que ha tingut una gran implicació en la seva tasca durant tots aquests mesos.
El protagonisme però, va ser de l’alumnat que ha participat en els diferents itineraris formatius realitzats a Barberà Promoció durant l’any 2022, del qual van confirmar assistència més de 100 persones.
La Tinenta d’Alcaldia, Mònica Sempere, va ser l’encarregada d’iniciar l’acte amb la benvinguda als assistents, posant l’èmfasi en la voluntat i predisposició a l’aprenentatge de l’alumnat, la implicació de l’equip docent i la magnífica col·laboració de les empreses i entitats implicades.
L’acte va continuar a càrrec de la Coordinadora de l’Àrea d’Ocupació, Formació i Emprenedoria de Fundació Barberà Promoció, amb el resum de l’oferta formativa realitzada, la valoració dels resultats obtinguts i la presentació de l’oferta formativa aprovada per al curs 2022-2023. Així mateix, va fer partícips als assistents en una dinàmica col·laborativa on, amb una paraula, havien de resumir el seu pas per Barberà Promoció, construint així un núvol de paraules com a síntesi de l’experiència de tots i totes. L’explicació, va culminar amb un vídeo commemoratiu sobre totes les activitats realitzades als cursos i les persones que han participat.
Es va convidar a Silvia Mateu, Directora de la Residència SOPHOS Barberà, Elio Valldeperas, Operations Manager de l’empresa ROCHE Diagnostics Sant Cugat V., Nuria Judias, alumna del Certificat de Professionalitat d’Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, i Xavi Cots, docent del Certificat de Professionalitat d’ Instal.lació i manteniment de jardins i zones verdes, per explicar-nos el seu pas i valorar els aspectes positius que aporta la Formació Professional per a l’Ocupació a la nostra societat, tant per treballadors/es com pel teixit empresarial.
La part més emotiva, va ser l’entrega d’orles a totes les persones participants, agrupades en itineraris formatius. Una a una, van pujar a l’escenari, l’equip de govern i l’equip docent els va fer entrega de l’orla. També es va entregar un diploma de reconeixement i agraïment a les empreses presents per la seva implicació i vocació per seguir formant a persones treballadores i donant oportunitats per a la seva inserció.
Per acabar, vam plasmar en una fotografia la síntesi d’aquella tarda: la gran quantitat de persones implicades en tot aquest recorregut.
L’acte va finalitzar amb un aperitiu donant pas a un espai on poder compartir entre totes i tots la impressió i les sensacions viscudes al llarg de la jornada i dels cursos realitzats.
ENHORABONA A LES PERSONES FORMADES!
US ESPEREM EN PROPERES EDICIONS!
MÉS INFORMACIÓ O INSCRIPCIONS A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL PER A L’OCUPACIÓ:
Fundació Barberà Promoció – pre-inscripció a oferta formativa
C/ de la Torre d’en Gorgs, 40
Telf: 93 719 28 37 (EXT. 731) - 662306288
- Inicia la sessió per fer comentaris