- Aquesta primera trobada respon a la dinàmica del govern local de mantenir contacte amb les empreses que conformen el teixit industrial i empresarial del municipi, amb la finalitat de treballar i crear sinergies que ajudin al desenvolupament econòmic i social del municipi.
L'alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés Trillo, acompanyat de tot el Grup de Govern i personal tècnic de l'Ajuntament de Barberà del Vallès, Fundació Barberà Promoció i Nodus Barberà, van visitar les instal·lacions del centre de distribució d'Amazon a Barberà del Vallès, una visita institucional que s'ha vist posposada amb motiu del confinament i la situació sanitària provocada per la pandèmia. La reunió respon a la dinàmica del govern local de visitar i mantenir contactes amb les empreses que conformen el teixit empresarial i industrial de Barberà del Vallès, per treballar i crear sinergies que siguin afavoridores per al creixement i impuls del nostre municipi.
Inaugurat l'octubre de 2019, aquest va ser el primer centre de distribució robotitzat d'Amazon, a Europa. Ubicat a un edifici de 30.000 m2, contempla tot un sistema de gestió basat en els anomenats sort centers (centres de distribució) que gestionen els paquets rebuts des dels centres logístics d'Amazon, abans de ser transportats a les estacions logístiques on, finalment, són recollits per les empreses de repartiment col·laboradores, per fer la corresponent entrega a les persones usuàries d'aquesta plataforma.
Amb una plantilla de prop de 300 persones empleades fixes, el sistema està dissenyat per gestionar fins a 25.000 paquets per hora. Contempla una estructura dividida bàsicament en espais on arriben i es recepcionen els paquets (run in) i l'àrea destinada al seu traspàs als diferents destins geogràfics (run out). En tot aquest sistema s'ha de destacar la importància del capital humà per al correcte desenvolupament del procés, assolint la necessària simbiosi entre el factor humà i tecnològic. Les tecnologies avançades que incorpora el centre estan destinades a assegurar que totes les persones que hi treballen ho facin amb totes les condicions de seguretat, alhora que augmenta l'eficiència en el procés de distribució.
Un altre dels aspectes destacables és el compromís mediambiental i de sostenibilitat que engloba l'empresa i el seu funcionament, i que constitueix una part central de tot allò que fa la companyia. Al respecte, l'any 2019, Amazon va fundar, juntament amb l'ONG Global Optimism, The Climate Pledge, el compromís d'assolir les zero emissions netes de carboni per al 2040, deu anys abans del que marca l'Acord de París. Amb això, va llançar una crida a més empreses perquè s'unissin a aquest compromís, amb el convenciment que, treballant junts, amb rigor i col·laboració entre empreses, governs i institucions, es pot crear un planeta millor per a les generacions futures. The Climate Pledge compta actualment amb més de 300 empreses signants.
- Inicia la sessió per fer comentaris