A més, dona suport i acompanyament a l’alumnat que no finalitza els estudis de cicles formatius de grau mitjà per reorientar la seva etapa educativa

El projecte ‘Observatori de trajectòries i transicions educatives’que ha realitzat la Fundació Barberà Promoció amb el suport de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Pla Educatiu d'Entorn i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a través del Programa integral de Barris per a la millora de rendes, ha acompanyat durant un curs sencer les trajectòries de 116 alumnes que han iniciat un Cicle formatiu de grau mitjà en el curs 2022-2023.

L’objectiu del projecte, el resultat del qual s’ha presentat avui al Saló de Plens de l’Ajuntament, ha estat reduir l'Abandonament Escolar Prematur (AEP), identificar les causes que el motiven, i donar orientació, suport, acompanyament i ajuda a aquell alumnat que, per motius diversos, no finalitza els estudis.

En aquest punt, l’Ajuntament de Barberà del Vallès impulsa aquesta experiència per identificar les causes d’aquest abandonament de cicles prematur i fer front donant suport al jovent per intentar reduir-lo.

En el cas de Barberà del Vallès s’ha detectat que del total d’alumnat que hi ha participat, només 19 han decidit no continuar el segon curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) o bé l’han deixat a meitat de curs. Això dona com a resultat que el 80,2% ha continuat amb el Cicle, mentre que un 16,4% ha optat per deixar els estudis. Igualment, destaca que un 3,4 %, tot i no continuar amb el CFGM que varen iniciar, sí segueix estudiant en un altre cicle.

Seguiment dels itineraris de l’alumnat

Per arribar a aquestes conclusions, des de l’Observatori de trajectòries i transicions educatives’ s’ha realitzat diferents accions, com un seguiment dels itineraris de l’alumnat que iniciava un Cicle, per detectar, intervenir i acompanyar davant de situacions de risc d’abandonament escolar prematur; fer un informe anual de les trajectòries educatives; i donar a conèixer la Fundació Barberà Promoció com un servei d’orientació professional.

Durant la presentació dels resultats al Saló de Plens, dues alumnes han valorat la seva experiència i l’orientació que han rebut gràcies al projecte i que els ha servit per redirigir els seus estudis i no abandonar-los.

L’acte de presentació va comptar amb la presència de membres de la Fundació Bofill, entitat que treballa per transformar l’educació a Catalunya i reduir la taxa d’abandonament escolar prematur; de la Fundació Ferrer i Guàrdia; de la comunitat educativa de Barberà del Vallès; de la Secció d'Educació de l'Ajuntament de Barberà del Vallès; de l’equip tècnic de la Fundació Barberà Promoció; així com de l’alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés Trillo; del 1r tinent d'Alcaldia de Presidència, Drets Socials, Seguretat i Organtizació, i regidor d’Educació, Daniel González Cabrera; i del 2n tinent d’Alcaldia de Serveis Centrals i Desenvolupament Econòmic i Social, Pere Pubill i Linares.

 

 

Categories