La Plataforma Zero Abandonament de la Fundació Bofill visita la Fundació Barberà Promoció per conèixer com s’articula la política local contra l’abandonament escolar i quins programes es treballen per assolir l’equitat educativa.
Aquest dimarts, la Torre d’en Gorgs ha esta l’escenari de la jornada “Una ciutat que no abandona” impulsada per la Plataforma Zero Abandonament de la Fundació Bofill amb la col·laboració de la Fundació Barberà Promoció. La trobada ha tingut per objectiu crear espais de coneixement i intercanvi d’experiències sobre l’equitat educativa i la lluita contra l’abandonament escolar prematur a Barberà del Vallès.
Els programes que s’han donat a conèixer a les jornades i que s’estan implementant en el nostre municipi han estat l’Observatori de trajectòries i transicions educatives, COB – Coneixement Ocupacions Barberà, OrientaGarden i Creixem entre plantes.
L’alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés Trillo, ha manifestat el compromís de la ciutat en la creació de programes d’orientació vocacional i oportunitats laborals adequades, així com en el facilitar l’accés a una educació vocacional per construir una societat més inclusiva, equitativa i pròspera. “És fonamental recordar que tots i totes som responsables de construir una ciutat que no abandona la seva joventut. És la nostra missió escoltar les seves necessitats, oriental en el camí educatiu i professional, i proporcionar les eines i els recursos necessaris perquè puguin desplegar tot el seu potencial. L’abandonament escolar prematur no només priva a la nostra joventut d’un futur prometedor, sinó que també afecta la nostra comunitat en conjunt” ha explicat l’alcalde.
El Regidor d’Educació de Barberà del Vallès, Daniel González Cabrera, ha agraït la col·laboració en la realització de les jornades de diversos joves de Barberà del Vallès que han participat en els programes que s’han presentat.
La jornada ha finalitzat amb una actuació de La Colla Bastonera Les Romanes, una iniciativa sorgida de l’Institut La Romànica en la que hi participen infants i joves de la ciutat.
Abandonament escolar
Segons dades de la Fundació Bofill, l’any 2022, uns 97.062 joves d’entre els 18 i els 25 anys van abandonar prematurament el sistema educatiu. Més concretament; 1 de cada 10 joves no va aconseguir graduar-se en el pas de l’educació obligatòria a la postobligatòria; 1 de cada 4 en el batxillerat i 4 de cada 10 en els cicles de grau mig.
Catalunya segueix al capdavant de l’abandonament escolar prematur (16,9 %), tant en relació a Espanya (13,9 %) com a la mitjana europea (9,7 % el 2021). Aquest fenomen, amb especial impacte durant les transicions educatives, s’acarnissa especialment amb perfils d’infants i joves concrets: abandonen més els nois, que tenen progenitors amb nivells d’estudis baixos i que viuen en llars amb pocs ingressos.
- Inicia la sessió per fer comentaris