L’entitat centra la seva estratègia per aquest any en 3 objectius principals que es veuen afavorits per les bones previsions sobre la conjuntura econòmica d’enguany
Treballar per al desenvolupament econòmic, laboral i social de Barberà del Vallès, promocionar i millorar els mecanismes d’educació i formació professional per a l’ocupació i fomentar l’ocupació de col·lectius desafavorits i de difícil inserció són els principals objectius que la Fundació Barberà Promoció pretén assolir al llarg d’aquest 2025. Per aconseguir-ho, compta amb un context econòmic favorable, amb què al nostre municipi es preveu que hi hagi, si més no, una estabilitat en l’activitat econòmica i l’ocupació; i que la taxa de persones aturades es mantingui al voltant de la mitjana catalana i, alhora, per sota de la mitjana comarcal. Tot i així, en determinats grups persisteix una rellevant proporció de població aturada de llarga durada i/o de taxa d’atur, sent els principals les dones de més de 45 anys i els homes de 16 a 24 anys, i majors de 55 anys, tots ells amb nivell formatiu fins a educació secundària obligatòria.
L’entitat abordarà 5 eixos d’actuació per poder assolir els objectius esmentats, entre d’altres. Per millorar l’ocupació amb igualtat d’oportunitats es posarà èmfasi en les accions formatives i de millora de la qualificació professional, adaptant els programes d’ocupació a les necessitats del teixit productiu. En aquest àmbit, en el cas de persones de diversos col·lectius de difícil accés a una feina digna es desenvoluparan diferents accions. La Fundació treballarà especialment amb aquests grups per reincorporar-los a la xarxa social i laboral mitjançant acompanyaments, personalitzats en uns casos i grupals en d’altres, d'orientació professional per a la millora de l'ocupabilitat i la inserció laboral. Així mateix hi haurà accions en què es contractin persones en situació de vulnerabilitat social, alhora que se’ls facilitarà l’adquisició de competències professionals. En el cas del jovent, a més, es treballarà per prevenir l’abandonament escolar i, en cas de produir-se, facilitar el retorn a la formació reglada, ja sigui per assolir el graduat de l’ESO o l’accés a Cicles Formatius o Certificats de Professionalitat i/o acompanyament a la inserció laboral, segons els casos.
El segon eix pretén enfortir el teixit empresarial i el cooperativisme mitjançant un acompanyament més individualitzat a les persones emprenedores, la intervenció per donar continuïtat a negocis a punt d’extingir-se o amb la sensibilització de bones pràctiques empresarials. En paral·lel a aquesta sensibilització també es realitzarà formació a les noves persones emprenedores i empresàries.
En el tercer eix es posa el focus en assolir l’excel·lència en el sistema de gestió, amb accions internes que facilitin la transparència, la comunicació i el bon clima laboral entre la plantilla de la Fundació, així com la millora de les eines per donar un millor servei a l’usuariat.
Finalment, d’una banda, en l’àmbit de l’economia verda l’entitat centrarà esforços en el compromís de preservar el medi ambient, específicament en fomentar una mobilitat sostenible i reducció de consums a la mateixa entitat. D’altra banda, l’eix de transformació digital centralitzarà les seves accions en l’impuls del Punt Òmnia per reduir bretxes digitals, la consolidació de la plataforma Tenim de Tot per cohesionar el comerç local, i l’ús de tecnologies al núvol per reduir despeses de programari i manteniment de la Fundació.
- Inicia la sessió per fer comentaris