Les jornades de Coneixement d’Ocupació de Barberà (COB) d’aquest curs 2020-2021, han arribat a la seva fi.
L’alumnat de 3r d’ESO dels instituts municipals Can Planas, La Romànica i Bitàcola ha pogut gaudir de l’experiència i fer aquest tastet d’oficis que ja compta amb 17 edicions impartides.
Aquest 2021, a causa de la Covid-19, la logística ha estat diferent d’altres anys i cada institut ha celebrat la trobada en unes dates concretes, per tal de mantenir els protocols sanitaris contra la pandèmia. D’aquesta manera i durant 3 dies, cada un dels centres ha pogut gaudir dels 8 tallers teòrics-pràctics que Barberà Promoció ha organitzat per facilitar la seva tria dels estudis postobligatoris.
Els tallers que s’han dut a terme han estat:
- activitats físiques i esportives
- agrària
- imatge i so
- imatge personal
- química
- robòtica
- sanitat
- serveis socioculturals i a la comunitat
Fent recompte, un total de 354 joves ha ‘treballat per unes hores’ en professions d’algunes de les àrees amb més demanda i sortida professional del panorama actual.
Això ha estat possible gràcies a la participació de grans professionals dels diferents sectors esmentats anteriorment; des d’aquí volem fer un especial agraïment a tots ells i remarcar que gran part de l’èxit d’aquestes jornades no hauria estat possible sense la seva col·laboració.
També volem agrair la col.laboració de la Secció de Joventut de Barberà del Vallès donat que els i les professionals que han impartit el taller de Serveis Socioculturals i a la comunitat han estat educadors i educadores socials contractats per la Secció de Joventut.
Aquí podeu veure un petit tastet de què han estat aquestes jornades COB 2021 pels i per les joves:
Enguany, la cloenda del COB també s’ha vist afectada per la situació actual que patim i no ha pogut fer-se presencialment. Tot i això, l’alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés, i els tinents d’alcalde, Daniel González i Mònica Sempere, no han volgut deixar passar l’ocasió per enviar una salutació virtual a l’alumnat i un clar missatge d’empoderament perquè la seva tria professional sigui tot un èxit.
Esperem que aquestes trobades hagin servit a tots els/les estudiants per aclarir una mica més el seu futur professional i que ho hagin gaudit tant com nosaltres!
- Inicia la sessió per fer comentaris