S'inicia el projecte 'Suma't a la transformació digital’
- En el marc del programa Treball, Talent i Tecnologia (TTT) impulsat per la Diputació de Barcelona, s’ha començat el procés d’avaluació del punt de maduresa digital de les empreses locals i la seva estratègia per conduir i formar a les persones en la digitalització de nous processos i la incorporació de noves tecnologies i eines
- L’Ajuntament de Barberà del Vallès, Fundació Barberà Promoció i Nodus Barberà, amb la col·laboració del Clúster del Packaging, impulsen el projecte que cerca les oportunitats per a la gestió del talent en el territori del Vallès Occidental.
El projecte SUMA'T A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL, impulsat per l’Ajuntament de Barberà del Vallès, Nodus Barberà i Fundació Barberà Promoció, amb la col·laboració del Clúster del Packaging, es va posar en marxa al mes de juliol amb l’objectiu de treballar conjuntament l’anàlisi i diagnosi de la situació actual del territori tenint en compte tres variables: Treball, Talent i Tecnologia (TTT); i dues cadenes de valor: packaging i alimentació.
En un període estimat de dos anys, es preveu realitzar l’estudi i consulta de diverses empreses del sector packaging i alimentari que hi ha al municipi i analitzar les seves potencialitats digitals, econòmiques i socials, per poder dur a terme un pla d’actuacions que s’estableixin com el full de ruta de les noves generacions. Les línies d’actuacions es constituiran en 4 etapes: 1) l’anàlisi i diagnòstic de la situació actual (fase assolida), 2) l’aliança estratègica per al desenvolupament del pla integral (fase en desenvolupament), 3) Desenvolupament competencial de les persones, i 4) l’impuls de la capacitat productiva i transformació del teixit empresarial.

D'esquerra a dreta: Pol Marin (Packaging Cluster), Elena Márquez (Barberà Promoció), Maite Morales (Barberà Promoció), Àlex Brossa (Packaging Cluster), Isabel Baños (Nodus Barberà), Carlos Pardo (Barberà Promoció) i Pere Jaume Ferrer (Nodus Barberà)
L’objecte del projecte és l’activació de nous perfils professionals que puguin accedir a un treball digne, impulsant el creixement de la societat local i el talent mitjançant la tecnologia. Aquestes actuacions permetran la transició cap a un model inclusiu, cohesionat, competitiu i modern, amb entitats i empreses digitals i solidàries.
El pla d’actuació implicarà i acompanyarà a tota la cadena de valor representada de l’àmbit de l’alimentació i packaging: proveïdors, fabricants, canals de distribució i restauració. Representants que seran clau en la incorporació d’un nou sistema de col·laboració públic-privat per a la inserció de les persones en situació d’atur o de precarietat laboral en el món de la nova era digital.
Per a més informació sobre el projecte o contacte per a potencials col·laboradors, podeu escriure a:
- Fundació Barberà Promoció: ocupacio@barberapromocio.cat