L’alumnat del PFI Auxiliar de vivers i jardins 20-21 realitza 3 tallers de formació complementària al llarg del primer trimestre del curs

Al llarg del primer trimestre del curs, l’alumnat del PFI d’Auxiliar de vivers i jardins 20-21 ha pogut participar en 3 tallers de formació complementària en els quals han pogut desenvolupar diferents competències alhora que també han adquirit aprenentatges molt importants pel seu desenvolupament personal i professional.

Els tallers que ha realitzat l’alumnat, en diferents dies, han estat els següents:

  • Taller de Prevenció de drogodependències: Consum responsable.  Aquest taller va estar impartit per Energy Control i tenia per objectiu informar al jovent de les conseqüències nocives de les drogues i sensibilitzar del perill que poden suposar. Aquest taller ha estat ofert mitjançant la guia d’activitats i serveis educatius impulsat per la regidoria de salut de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.

 

  • Taller d’ex-alumne. El Jesús García, un exalumne de la Fundació, va estar qui va  organitzar i dinamitzar aquest taller, on a través del recorregut de la seva vida va permetre als i les alumnes del PFI poder reflexionar sobre la pròpia experiència vital. Sota el nom de ‘La meva història de vida”,  en Jesús va aconseguir captar l’atenció dels i les participants i fer del taller un espai acollidor i reconfortable on els i les joves van aprofundir sobre la pròpia realitat viscuda. En Jesús va mostrar la importància de la capacitat de resiliència, d’aprofitar les oportunitats que ens anem trobant al llarg de la vida, així com el fet d’aprendre d’aquestes. Des de la Fundació agraïm molt la seva col·laboració ja que ha fet el taller de manera voluntària.

 

  • Taller d’Autoprotecció. En aquest taller l’alumnat va reflexionar i aprendre com actuar i reaccionar davant d’una situació d’emergència. Així doncs, els hi va servir per saber que el primer que han de fer és autoprotegir-se i, a partir d’aquí, conèixer quines són les passes que poden donar per ajudar a socórrer a una persona que es trobi en situació de perill.  Aquest taller ha estat ofert mitjançant la guia d’activitats i serveis educatius impulsat per la regidoria de salut de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.

 

Els Programes de Formació i Inserció tenen una durada de 1.000 hores i té com a objectius facilitar la inserció laboral d’aquest alumnat i, sobretot, la continuïtat al sistema educatiu reglat en el curs 2021-2022.

Aquesta formació està autoritzada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i està cofinançada per la Diputació de Barcelona, emmarcada dins del Programa complementari de Transicions Educatives, i per la UTE formada per Fundació Intermèdia i Fundació Main i el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), en el marc del programa Noves Oportunitats.

 

 

Categories: 

Comparteix aquesta notícia