El Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a disposició un nou telèfon gratuït d’atenció a la ciutadania i reforça amb 400 persones el dispositiu per fer front a l’alteració del servei pel coronavirus.

Per accedir a aquest servei les persones usuàries hauran de trucar al telèfon gratuït 900 800 046. Un missatge enregistrat els demanarà el seu codi postal i, posteriorment, si la consulta té a veure amb la renda garantida de ciutadania,  amb la inscripció com a demandant d'ocupació o amb altres consultes o tràmits, en funció de la tipologia de la pregunta es derivarà a un o altra dispositiu.  L'horari d'atenció telefònica serà de dilluns a divendres de 8h a 14h.

Imagen
El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) triplica a partir d'avui el personal d'atenció telefònica i telemàtica per poder fer front a l'elevat increment de consultes de la ciutadania, especialment relacionades amb els expedients de regulació temporal d'ocupació, la Renda Garantida de Ciutadania i la inscripció com a demandant d'ocupació, tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d'una Oficina de Treball.

Gràcies a aquest reforç, el nombre de professionals d'atenció a la ciutadania passa de les aproximadament 200 persones, que hores d'ara treballen des de les Oficines, a més de 640.

La mesura forma part d'un pla més ampli per reforçar el dispositiu d'atenció a la ciutadania i garantir la resposta a les consultes i gestions, un servei que s'ha vist alterat per l'alarma sanitària provocada pel Covid-19, atès que les mesures sanitàries per evitar l'extensió del virus han obligat a tancar al públic les Oficines de Treball i a minimitzar els efectius que hi treballen a porta tancada.

Cal recordar que el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya no té competències ni en la tramitació ni en el pagament efectiu de les prestacions d'atur, ja que aquestes corresponen al Ministeri de Treball i Economia Social a través del Servicio d'Empleo Público Estatal (SEPE). Tanmateix, el SOC ha decidit anticipar-se al previsible increment de consultes sobre aquests temes que encara s'ha de produir en els propers dies i preparar aquest operatiu d'atenció telefònica i telemàtica amb un important increment de personal. Avui, en només dues hores, ja s'han atès més de 650 trucades.

Comparteix aquesta notícia